پیشول و رازهایش

من این حروف نوشتم,چنان که غیر ندانست ؛ تو هم ز روی عنایت, چنان بخوان که تو دانی

پیشول و رازهایش

من این حروف نوشتم,چنان که غیر ندانست ؛ تو هم ز روی عنایت, چنان بخوان که تو دانی

فیس بوک ۱

خیلی وقت بود می خواستم در مورد شبکه های دوستی یه کم نطق کنم مثل اینکه الان بهترین موقع باشه.


والا زمان مااااا یعنی اون قدیم ندیما که تازه تب اینترنت بالا گرفته بود یه سری از این شبکه های دوستی بوجود اومده بود که تاپش دیگه اورکات بود. بچه ها از هر وری می رفتن عضو میشدند دوستاشون رو پیدا میکردند بهم دیگه انواع و اقسام قلبهای قرمز زرد آبی می دادند. عکس میگذاشتند و در مورد خودشون توضیحات پر می کردند. خلاصه دورانی بود واسه خودش. بعد از یه مدت مسئولین محترم زحمت کشیدند و گفتند این سایت بی ناموسیه و شبکه مربوطه فیلتر شد. یادش به خیر لیست هارت کرش رو هر روز چک میکردیم ببینیم کسی دوستمون داره یا نه !!!

بعد از اورکات و داستانش یاهو 360 اومد وسط و شبکه های مشابهی مثل کلوب و گزگ یا همون قزاق که بین همه اینا باز یاهو 360 قابل تحمل تر بود. سادگی مختصر مفید بودن و اینکه پل ارتباطیش یاهو بود باعث شده بود بعد از تحریم اورکات از یاهو360 خوشم بیاد.

البته از همون تاریخ بود که فیلترشکن ها بازارشون داغ شد و ملت هر روز دنبال فیلتر شکن بودند.        

 

شبکه های بعدی که اومدند بیشتر تخصصی بودند یا تنها جنبه تجاری داشتند. سایت متخصصین ایرانی فرند فید ایرانین پرسنال و ...

 

 جدیدا (حدود 6 ماه) شبکه جدیدی نظر ایرانیها رو به خودش جلب کرده به نام فیس بوک. نمیدونم شما تا حالا با این شبکه آشنا شدید یا نه اما میخوام یکم در مورد این شبکه صحبت کنم. طبق آخرین اخبار رسمی در آگوست سال گذشته فیس بوک اعلام کرد تنها در یک روز 100 میلیون عضو بدست آورده و این بین کلیه شبکه های اجتماعی رکورد بی سابقه ای بوده. من از سال 2007 به طور اتفاقی وارد این شبکه شدم و چون یکم پیچیده به نظرم اومد طرفش نرفتم. 
 

این شبکه هم مثل سایر شبکه های دیگه جذابیت های خاص خودش رو داره. با یه جستجوی ساده میتونید حتی دوستان دوران دبیرستانتون رو یا استادهاتون رو پیدا کنید و درخواست دوستی بدید. از آپلود کردن عکس گرفته تا تستهای مختلف شخصیتی از جمله جذابیتهای این شبکه می باشه.  

  

فیس بوک حریم خصوصی رو در نظر گرفته اما محول کردن کلیه این امکانات به خود کاربر کار رو یکم دشوار کرده البته هنوز که هنوزه این حریم خصوصی مورد داره و خطاهایی هم توش دیده شده. بعد از گذشت چند ماه علاقه من نسبت بهش چندین برابر شده و روزی چند دقیقه برای تفریح هم که شده سربهش می زنم.


امروز صحبتهای کلی در مورد این شبکه ها کردم ایشالله در روزهای آینده بیشتر در مورد این شبکه ها صحبت می کنم.


دوستانی که مایل بودند می تونند از
این قسمت عضو بشن.

 ادامه دارد...

 

 

    

۱ ۲ ۳

از دیروز استارت کار و فعالیت سال ۸۸ رسما کلید خورد اما من هیچ میلی به موندن تو محیط کارم ندارم. دلم یه تنوع کاری میخواد. البته اینجا اونقدر بکر هست که تا ۵ سال دیگه هم برام کار وجود داشته باشه. تصمیم دارم با مدیرعامل صحبت کنم و بازم مثل گذشته خودم پیشنهاد پروژه جدید بدم !!!


تو ایام عید استراحت مطلق داشتم و سعی کردم سمت افکار بیزینسی نرم. یه سفر ۶ روزه نیاز بود تا خستگی پارسال رو از تنم بیرون کنه. تو این سفر بنده فکر کنم ۷ ۸ کیلویی اضافه کردم !!! آخه کباب بناب و دیزی تو کندوان و آش دوغ سرعین و خورشت محلی شمال (آستارا) و میرزا قاسمی بازم شمال رو مگه میشه ببینی و دلت بخواد و نخوری؟؟؟؟

از تنقلات بین راه هم دیگه نگم که به اندازه کافی امشب خواب مار خواهم دید !!!


تا ۱ اردیبهشت کلی کار دارم که باید انجام بدم. چون بعدش به یه سفر ۲ ماهه میرم...


امیدوارم بتونم تا اون موقع به همه کارهام برسم.


پ ن : از نوشتن گیلاسی کلی خرسندیم.

پ ن : از باخت ایران کلی عصبی هستیم.

پ ن : از دیدن مرد ۲هزار چهره و اخراجیهای ۲ خندانیم

پ ن : از تصور آینده متفکریم



نوروز ۸۸

تو قدرت آن را داری که هر چه می خواهی بشوی.


آرزوهایت را پیش چشم بیاور و بدان به هر چه در فکرش باشی می رسی


آرزوی من این است که بهار را نه از سر عادت , که با تمام وجود باور کنیم و آمدنش را یک بهانه خاص قرار دهیم برای نو شدن برای یکی شدن و برای باهم بودن!


بهارتان سرسبزتر از همیشه.خنده هایتان از ته دل , گریه هایتان از سر شوق


سال نو مبارک